Napoje, nektary, soki - co pić?

Juicing

Oferta tytułowych produktów w sklepach jest przeogromna - co wybrać?

Napój może zawierać dowolną ilość soków z owoców lub warzyw, lecz większość składu to woda, cukier i pozostałe substancje słodzące, barwniki oraz inne dodatki. Nie polecam.

Nektary muszą zawierać więcej soku z owoców lub warzyw (od min. 25% do min. 50%), jednakże nie obejdzie bez wody, substancji słodzących oraz naturalnych barwników. Nie polecam.

O wiele zdrowsze są soki, które produkuje się w całości z owoców lub warzyw. Do soków owocowych (i pomidorowego) nie można dosypywać cukru czy stosować innych substancji słodzących, aromatów i barwników. Jednak i tutaj trzeba uważać, bowiem sok sokowi nierówny.

Sok z koncentratu - aby uzyskać tańszy w transportowaniu i magazynowaniu koncentrat, z soku odparowuje się wodę. Następnie dolewa się tyle samo wody, ile odparowano wcześniej. Sok taki traci część swoich naturalnych właściwości, a także smakuje po prostu gorzej.

Dlatego dobrze jest wybierać soki nie z koncentratu (NFC), aby cieszyć się pełnią witamin oraz smaku. Co ciekawe, w sklepach można kupić takie soki w wersjach 3- lub 5-litrowych, gdzie cena za litr soku często bywa niższa od ceny litra droższego napoju. Polecam.

Można też kupować jeszcze zdrowsze, bo niepasteryzowane, soki jednodniowe, lecz nie każdego na to stać. Albo wyciskać soki samemu w domu - co jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Polecam.